lørdag 25. februar 2012

Påskeforberedelser

Man kan nå kjenne at våren nærmer seg. Solen begynner å varme litt, det drypper fra taket, fuglene kvitrer og dagene blir lengre for hver dag som går. Av erfaring går tida fort, så derfor har vi så smått begynt å tenke på påskepynten. jeg fant noen egg som jeg blåste ut til påske i fjor da jeg ryddet i et skap, og disse ble nå farget med løkskall og tyttebær. Resultatet ble nydelige, naturlige nyanser. 

naturfargede egg


Å dekorere egg på denne måten er enkelt. Jeg la blader og blomster inn mot egget og brukte nylonstrømper til å holde det på plass. Kokte opp vann med litt eddik og løkskall og lot eggene trekke i dette i ca en time. Vips - naturfargede påskeegg!


Sammen med noen furukongler ble dette enn naturlig og fin dekorasjon. Treskåla fant jeg på Bruktbo på Levanger. Den lyse nyansen på skåla gav en fin kontrast mot teakbenken og eggene. Nå kan vel egentlig påska bare komme..... 



  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar